Nowości i ciekawostki ze świata kosmetyki naturalnej 06

Nadeszła pora na kolejną porcję nowości i ciekawostek ze świata kosmetyki naturalnej!

Zrobiłam Wam małe zestawienie najciekawszych nowych produktów na rynku. A może macie jakieś swoje typy, z którymi chętnie się podzielicie, a o których będę mogła napisać następnym razem? Chętnie poczytam – czy to w komentarzach, czy w mailach. Czekam i liczę na Was.

A tymczasem, oto co przyciągnęło moją uwagę najbardziej!

 

1. Rosadia, Duetus, Aloesove

Najgorętsza nowość!

Kolejne marki znanego nam wszystkim dobrze Sylveco. Zaskakują, trzeba to przyznać. Rozwijają się szybko i zdobywają coraz mocniej dobrą pozycję na rynku. Cóż więc znalazło się tym razem w ofercie?

Poznajmy nowe marki!

ROSADIA to marka oparta o surowce pochodzące z wyjątkowych roślin, których unikalne właściwości są gwarancją skutecznego działania: róża bułgarska (damasceńska), róża dzika, drzewko różane.

Wyjątkowym składnikiem kosmetyków ROSADIA jest drogocenny olejek z róży damasceńskiej, który pozyskiwany jest przez destylację ręcznie zbieranych kwiatów tej rośliny uprawianej w słynnej Dolinie Róż w Kazanłyku w Bułgarii. Z dwóch do pięciu ton zebranych kwiatów destyluje się 1 kg olejku eterycznego. Od ponad 330 lat róża damasceńska uprawiana jest w tym rejonie, ponieważ uważa się, że Dolina Róż posiada unikalne, wyjątkowe warunki (strukturę gleby, wilgotność powietrza, zachmurzenie i opady deszczu) do uzyskania najwyższej jakości olejku różanego. Róże zbierane są w ściśle określonej porze, od wschodu słońca do ok. 10.00-11.00 godziny, ponieważ wtedy kwiaty mają największe stężenie olejków.

Ze względu na bogactwo substancji opóźniających procesy starzenia się skóry (antyoksydantów), a także składników działających łagodząco, odżywczo, nawilżająco oraz wzmacniająco na naczynia krwionośne, seria ROSADIA dedykowana jest przede wszystkim cerom naczynkowym, dojrzałym, suchym i wrażliwym.

DUETUS to nowoczesne polskie kosmetyki naturalne, przeznaczone do pielęgnacji w konwencji minimalizmu i uniwersalizmu.

Kosmetyki DUETUS wyróżniają:
⦁ unikatowe receptury oparte o właściwości regulująco- detoksykujące (węgiel aktywny,  olej z konopi, olej z czarnuszki, ekstrakt ze skrzypu polnego, kwasy AHA, BHA, PHA)
⦁ w 100% wegański, naturalny i biodegradowalny skład,
⦁ kompozycja naturalnych olejków eterycznych, która stanowi o zapachu każdego produktu,
⦁ brak sztucznych barwników, aromatów,
⦁ atrakcyjna cena w stosunku do jakości,
⦁ oryginalny design opakowań,
⦁ funkcjonalność i możliwość wielu zastosowań (będą to pierwsze na rynku kosmetyki anty-trądzikowe, anti-pollution i unisex)

Anti-pollution (kosmetyki antysmogowe) – hasło to odnosi się do produktów chroniących przed zanieczyszczeniami i negatywnym działaniem składników toksycznych (metale ciężkie, gazy) występujących w środowisku. Produkty takie charakteryzują się występowaniem w składzie kompleksów naprawczych, antyoksydacyjnych, silnie regeneracyjnych i ochronnych.

Unisex – hasło dotyczy produktów uniwersalnych, dla obu płci (DUET-us, analogia w nazwie marki).

ALOESOVE to seria kosmetyków bazująca na najwyższej jakości ekstrakcie z aloesu, pochodzącym z upraw ekologicznych i posiadającym certyfikat UE dla rolnictwa ekologicznego. Wysoka jakość surowca jest potwierdzona znakiem IASC (International Aloe Science Council).

Wykorzystany surowiec to 200-krotnie zatężony standaryzowany ekstrakt z aloesu, który został poddany procesowi liofilizacji. Szybka obróbka liści po zbiorze pozwala zachować aktywność biologiczną i zapobiega degradacji bakterii. Dzięki procesowi liofilizacji ekstraktu, kosmetyki ALOESOVE posiadają w swoim składzie minimum 20% czystego organicznego soku z aloesu.

Kosmetyki ALOESOVE to również kosmetyki nieszkodliwe dla środowiska, biodegradowalne, posiadające tylko składniki pochodzenia roślinnego i które w 100% spełniają kryteria dla kosmetyków naturalnych. Ponadto w recepturach kosmetyków ALOESOVE zastosowano kompozycje olejków eterycznych, aby nadać produktom świeże, przyjemne i całkowicie naturalne zapachy.

Dostępne na Sylveco.pl

2. YOPE

Ale fajny filmik, prawda?

Nie jest to już najświeższa nowość, ale jeszcze Wam nie pokazywałam nowych wakacyjnych zapachów żeli pod prysznic YOPE. Jak zwykle zaskakują połączeniami i świetną oprawą graficzną. Cały marketing, z resztą, na najwyższym poziomie. / Sami sprawdźcie na Yope.me

3. Ministerstwo Dobrego Mydła

A z tą lawendą to jest całkiem długa historia, która mówi nie tyle o samej lawendzie, ale o naszym rozwoju w uprawianym rzemiośle.

To fragment wpisu na Facebooku Ministerstwa o premierze nowych, jakże długo wyczekiwanych, mydeł lawendowych. A że historia ta jest i niezwykle ciekawa i pouczająca, odsyłam Was na fanpage – poczytajcie, zainspirujcie się, sprawdźcie nowe mydełko, które wygląda doprawdy wspaniale! >> Ministerstwo Dobrego Mydła

 

4. IOSSI

 

Jest też nowość od IOSSI! Bardzo ciekawy kosmetyk – Ryż i kokos. Pasta do mycia twarzy!

I znowuż przytoczę wpis facebookowy z premiery pasty:

„Już jest! Niezwykle delikatna pasta do mycia twarzy. Ma działanie oczyszczające i lekko złuszczające. Stosując ją zapomnisz o uczuciu suchej i ściągniętej skóry – teraz po umyciu Twoja twarz będzie czysta, miękka i nawilżona.

Pasta składa się w 100% z naturalnych składników, takich jak nawilżające fermenty z kokosa i rzodkiewki, delikatnie złuszczający puder z ryżu i kokosa, oczyszczające proteiny z ryżu oraz zmiękczający skórę skwalan z trzciny cukrowej i olej babassu. Składnikiem pasty wspomagającym regenerację naskórka i łagodzącym podrażnienia jest Bisabolol – nie wywołujący alergii ekstrakt z rumianku rzymskiego.

Więcej w sklepie IOSSI

 

5. Fitomed

Od razu zwróciły moją uwagę, kiedy tylko zobaczyłam je w jednym ze znajomych sklepów. Nowości marki Fitomed, która przeżywa ostatnimi czasy pozytywną transformację. Stworzyła przy tym miedzy innymi bardzo ciekawą serię – esensje nawilżające i olejki miejskie – dzika róża / róża damasceńska i kocanka włoska. Esencje mają tu stanowić tzw. prekosmetyk, który używa się tuż przed użyciem olejku. W ten sposób dopiero najlepiej wypełniają swoje funkcje, a i sama bardzo polecam taki sposób stosowania olejków. Najlepiej własnie wymieszać je z kosmetykami takimi jak esencje lub ze zwykłym kwasem hialuronowym.

Odsyłam Was więc na stronę Fitomedu – myślę, ze warto zainteresować się tymi nowościami / Fitomed

 

6. D’ALCHÉMY

 

Na tę markę natknęłam się całkowicie przez przypadek i, przyznam, mocno mnie zaintrygowała. Po pierwsze dlatego, że świetnie się prezentuje – cała identyfikacja wizualna, strona www, prezentacja – są świetne, współgrają ze sobą i tworzą jasny komunikat – mamy oto nową ekskluzywną markę, która zapewne nieźle poruszy nasz rodzimy rynek. Warto przyjrzeć się jej bliżej!

Cytując opis ze strony: „Filozofia Alchemików opiera się na holistycznej koncepcji, według której wszystkie elementy we wszechświecie są ze sobą powiązane i wzajemnie na siebie oddziałują. Alchemicy nie rozróżniają „rzeczy materialnych” i „spraw duchowych”; według nich są to różne przejawy tego samego istnienia. Zmiana w jednej sferze wiąże się ze zmianą w drugiej i nie sposób oddziaływać na nie oddzielnie.

Dążeniem Alchemików jest poznanie zasad i zdobycie umiejętności „transmutacji”: przemiany czegoś zwykłego w coś, co staje się doskonałe. Taka przemiana zachodzi w trakcie procesu, podczas którego niedoskonałości zostają usunięte i powstaje to, co piękne i szlachetne. Alchemicy przystępują do swoich prac z szacunkiem i pokorą wobec wszystkiego, z czym mają do czynienia: wobec substancji, których używają, wobec narzędzi, którymi się posługują, wobec metod, które opracowują, a przede wszystkim wobec tego, CO udoskonalają. Dla Alchemików najważniejszym i nieskończonym źródłem jest Natura. Z niej pochodzą potrzebne im substancje, a także ich wiedza i inspiracje. Natura jest dobrem i mądrością, którą Alchemicy chcą poznać i w której chcą uczestniczyć. To wszystko łączy Alchemię i D’ALCHEMY.”

Po więcej udajcie się do D’ALCHEMY

 

7. BALJA

Na koniec mała, maleńka manufaktura, która wzbudziła moje zaciekawienie. Balja ma w swojej ofercie na razie cztery produkty – ekologiczne środki czyszczące. Proste, nieskomplikowane, równie prosto, ale ładnie zapakowane.

Piszą o sobie: „Dołożyliśmy wszelkich starań, aby wpływ naszych środków czystości na środowisko i nasze zdrowie był ograniczony do minimum. Stąd nasze produkty są w 100% biodegradowalne, a wszystkie opakowania i cała reszta łatwo poddaje się recyklingowi.”

Widać, że to dopiero początki, a z przyjemnością będę się przyglądać rozwojowi marki!

Więcej na Balja

Facebook